Treninzi snage

Treninzi snage mogu pomoći vašem djetetu u razvoju i izgradnji mišića, zglobova i kostiju. Uz stručno vodstvo treninga dijete će povećati svoju izdržljivost, razinu kondicije i usavršiti izvedbu raznih elemenata. Treninzi snage sprečavaju nastanak ozljede i skraćuju period oporavka – što je i cilj ovakvih treninga u djece.

Što je trening snage?

Trening snage obuhvaća upotrebu utega, sprava, traka i ostalih pomagala, ili tjelesne težine, u svrhu izgradnje mišića. Također, trening snage pomaže učvršćivanju ligamenata i tetiva i upotpunjuju gustoću kostiju. Osim ovog fizičkog dijela, djeci pomažu i psihički jer se sportaši osjećaju kao dio svog kluba, prihvaćeni te samopouzdaniji zbog fizičkog razvoja. U atletici se koriste i treninzi snage.

Kada započeti?

Ako vaše dijete već sudjeluje u nekom sportu poput gimnastike, nogometa, atletike,... spremno je. No vrlo je važno da je vođeno od trenera koji ima certifikat za rad s djecom. Jer dječji treninzi nisu "umanjena kopija" treninga odraslih – njima treba drugačiji pristup, tehnike, adekvatna pomagala i puno zabave. Određene vježbe moraju se započeti samo s otporom težinom vlastitoga tijela – te s vremenom, kako se sportaš usavršava u izvedbi – postupno povećavati otpor. Kao i na početku bilo kojeg drugog sporta, preporučuju se pregled kod liječnika. Stručno vodstvo trening važno je i zbog sprečavanja nastanka ozljeda, koje nastaju i zbog lošeg položaja tijela ili zbog rada s prevelikim opterećenjima.

Važno:

  • Broj djece po jednom treneru ne bi trebao biti veći od dvadesetak
  • Trener bi trebao imati certifikat iz programa za rad s djecom
  • Trener mora pokazivati svaku vježbu i ispravljati pogreške na malim sportašima
  • Prije treninga snage treba obaviti zagrijavanje, a poslije hlađenje.
  • Djeca trebaju obaviti 8-15 ponavljanja 6-8 vježbi koje obuhvaćaju mišićne skupine gornjeg dijela tijela, trupa i donjeg dijela.
  • Dijete najprije vježba bez vanjskog opterećenja, a zatima kako se usavršava, dodaju mu se opterećenja.
  • Dva treninga tjedno djetetu-početniku su sasvim dovoljna.
  • Pazite na dovoljnu hidrataciju tijekom i izvan treninga, kao i na pravilnu prehranu.