Beep test

Beep test

Beep test

Bip test, poznat i kao PACER (Progressive Aerobic Cardiovascular Endurance Run), beep ili bleep test, relativno je jednostavno i jeftino testiranje aerobne izdržljivosti pojednica, odnosno pokazuje nam njegov VO2 max (više o samom VO2 maxu uskoro). Bip test pokazuje nam trenutačno stanje ispitanika, a aerobna izdržljivost je nešto što se da unaprijediti vježbom.

Prvi ga je opisao Luc Lége 1984. U tadašnje vrijeme bip test mogao se nabaviti i izvoditi isključivo putem audio kasete što je imalo manu: kaseta bi se s vremenom razvukla i tempo više ne bi bio točan. U današnje vrijeme savršeno precizni bip testovi mogu se potpuno besplatno preuzeti na bilo koji pametni telefon i vrlo jednostavno izvesti.

Izvrstan je i zbog svoje primjene na mnogim dobima ispitanika, na djeci već od pet godina i na odraslima. Ipak, preporučujemo izvoditi na djeci starijoj od devet godina jer su dovoljno zrela da shvate bit natjecanja te će i njihov rezultat biti točniji od onog u mlađe djece kojima će postati teško i/ ili zamorno pa bi odustala. Također, postoji opasnost da bi mlađa djeca takvo i sl. testiranja osjetila stresnim. Može se testirati i više ispitanika odjednom, a i relativno je brzo gotovo: za desetak minuta.

Za provođenje bip testa potrebne su nam bilo kakve oznake (markeri, kapice, čunjići,...) koji se postave jedan nasuprot drugoga u razmaku od točno 20 metara. Potrebna je i neka aplikacija ovoga testa koja će nam po točno određenom algoritmu određivati tempo trčanja putem zvučnog (beep) signala. Počinje se brzinom od 8,5 km na sat pa se ta brzina postupno povećava za 0,5 km/h svake minute, odnosno zvučni interval se smanjuje. Sastoji se od 21 nivoa.

Ispitanik na prvi zvuk krene s jedne strane te trči do druge. Ako je došao prerano (prije sljedećeg zvučnog signala), onda pričeka i sljedeći put trči sporije. Ako je pak zakasnio, pokazatelj mu je to da sljedeći put trči brže. Kada ispitanik dva puta zaredom zakasni, znači da ne može više slijediti tempo te je test za njega završen. Test je završen i za ispitanika koji dosegne 21. nivo, kao i za onoga koji sam odustane uslijed napora. Zapiše se njegov rezultat, usporedi s vrijednošću Vo2 maxa i dobije se "koliko je tko izdržljiv".

Ukoliko ispitanik nosi i pulsmetar, moguće je izmjeriti i dodatne parametre:

  • maksimalni puls (onaj koji je izmjeren na kraju testa)
  • anaerobni prag

Mjerenje anaerobnog praga pomoću bip testa:

Potrebno je zapisati puls nakon svake razine. Zatim se izradi grafikon: X-os je brzina, a Y-os puls. Puls linerno raste do određenog trenutka, kada se pretvara u krivulju. U tom trenutku dosegnut je anaerobni prag. Na Y-osi iščitavamo puls pri kojem je nastupio. Na osnovi tog rezultata možemo definirati zone treninga.

Primjer:

Mjerenje Vo2 maxa

Pomoću donjih kalkulatora koje smo izradili, možete izračunati svoj, odnosno ispitanikov Vo2 max pomoću rezultata bip testa te dobiti odgovor o njegovom statusu.

{BEEP}

Provedba s dijelom naših članova u dobi od 10 do 17 godina

 

 


Notice: Undefined variable: nr in /home/bumbarsport/public_html/str.php on line 249

Prijava za newsletter

Upišite se i budite obaviješteni o našim organizacijama

Uskoro i ova mogućnost!

Slijedi nas:
Atletska škola
  • Marija Bistrica
    sri i pet:
    grupa1 od 16,15h-17,15h
    grupa2 od 17,15h-18,15h

    Konjščina
    vraćamo se u lipnju!
    sri i pet od 18,30h-19,30hh

    Donja Stubica
    uto i čet od 16,15h-17,15h
  • Oroslavje
    uto i čet:
    grupa1 od 17,30-18,30
    grupa2 od 18,30-19,30

    Đurmanec
    pon i sri:
    grupa1 od 16,30h-17,15h
    grupa2 od 17,15h-18,15h

    Klanjec
    sri i pet: 13,30h - 14,30h

    Tuhelj
    vraćamo se u lipnju!

Upisi tijekom cijele godine! Vidimo se na besplatnim oglednim satima! Treninzi se održavaju u dvoranama osnovnih škola
Ponesite bočicu s vodom, sportsku opremu (trenirku, majicu) i čiste tenisice - ostalo je naša briga!